Opis
Tehnične specifikacije:
- 121 strani
- mehka vezava.
Otrok potrebuje dobre prijeme, spodbudne in zdrave prve gibalne poskuse …
Tako odkriva sebe in okolico, starši pa se naučijo razumeti otrokovo komunikacijo in osvojijo znanja, s katerim lahko uspešno upoštevajo otrokove potrebe in ga vodijo skozi razvojne motorične faze. Vse to otroku omogoča uspešno napredovanje v celostnem razvoju, ki ima temeljne posledice za poznejše otrokovo življenje v odrasli dobi.
Vsak dojenček je samosvoja in unikatna osebnost, ki jo je potrebno upoštevati in spoštovati s prvim dnem življenja. Spoznavamo pa tudi sebe in imamo priložnost razviti svojo osebnost na višjem nivoju samozavedanja. Le tako lahko sledimo otrokovemu lastnemu ritmu razvoja in od otroka ne zahtevamo nečesa, za kar še ni zrel in sposoben. Predvsem pa ga učimo samostojnosti.
Starši boste spoznali otroka še na drugačen način, naučili se boste ravnati z njim prek celega dneva in ga spodbujati pri gibanju tako hitro, kakor bo ustrezalo njemu. Z vedenjem in upoštevanjem navedenih dejstev iz knjige boste natanko vedeli, česa je otrok že sposoben in česa ne, in ne boste niti pomislili na to, da bi ga primerjali (»niti potiho«) s sosedovim, ki pri enaki starosti morda za njim ostaja ali ga prehiteva. Ne boste podlegli tempu današnjega dne, ki narekuje, da nikakor ne smete zamuditi te in one prireditve, da brez določenih pripomočkov in igrač ne boste mogli otroku nuditi največ, kar mu lahko, in podobno.
Recenzije
Knjiga, ki je pred vami, je poskus avtorice, da pomaga vam, spoštovani starši, predvsem pa mamicam, da (po)nudite svojemu malčku vse tisto, kar bi tudi on vam, če bi bil on vaš starš in vi njegov otrok. Vsi tisti, ki smo tako ali drugače bili in smo še vpeti v delo z otroki, predvsem najmlajšimi, se čutimo dolžne, da v nekaj besedah izrazimo svojo podporo Andreji Semolič, ki je s področja osebnega trenerstva prešla na delo z otroki, pravzaprav dojenčki oz. malčki. Kot oče in poznavalec tako otroške motorike kot tudi psihoseksualnih zakonitosti otrokovega razvoja, kot bi rekel Freud, moram najprej izreči priznanje avtorici, da se je lotila te, doslej ne dovolj dobro obdelane teme. Ko sem pred natančno 20 leti začel delati v vrtcu s 4- do 6-letnimi otroki, sem bil malce v zagati. Še kot študenta so me namreč učili, da v (sedaj bivši nekdanji) NDR oz. Vzhodni Nemčiji dobro delajo z otroki. No, jaz sem bil ob tem vendarle nekoliko previden. Pred seboj nisem imel nič oprijemljivega – leta 1987 še niti otrok nisem imel. Razmišljal pa sem s svojo glavo. Bil sem preudaren, previden, morda včasih tudi zaletav. Tudi pozneje, kot mladi očka, sem se opotekal, ko sem krotil svoja hiperaktivna sinova. Vam, spoštovani starši, ne bo treba po mojih poteh. Vzeli boste v roke knjigo, pravzaprav priročnik Andreje Semolič in se znašli, kot se je znašel še vsak od staršev – eni bolj, drugi manj. Knjiga je dejansko pisana kot priročnik. Obogatena je s številnimi fotografijami in s preobsežnim tekstom ne pretirava, kot bi verjetno sedaj pretiraval jaz, če bi se loteval pisanja takšne knjige. Kot teoretski psihoanalitik bi motoriko začinil z vložki, ki bi mnoge bralce in bralke verjetno motili. Avtorica je bila po tej plati bolj življenjska. Po korakih vas bo pripeljala do točke, ko boste osvojili logiko postopnega gibalnega razvoja otroka. Ko bo vaš malček vstopal v tretje leto življenja, boste že samostojno razmišljali, kaj je primerno za vašega, takrat že razposajenega otroka. Če boste redno namenjali minute ali ure ukvarjanju s svojim malčkom, mu boste gibanje vsidrali v jedro njegove osebnosti oz. življenja. Hvaležen vam bo, če se bo razvil v spretnega otroka, fanta ali deklico. Saj veste – trdnost osebnosti se v odraslega naseli skozi otroštvo. Vsa poznejša samozavest v odraslosti se napaja iz otroštva. Tisti, ki smo bili kot otroci gibalno izredno spretni, imamo kot odrasli izjemno pozitivno samopodobo. Gibalno področje pa je tisto, na katerem otrok gradi temelje poznejše samozavesti – ne samo gibalne, pač pa tudi intelektualne. Če otrok že zelo zgodaj zaupa svojemu telesu in z njim povezanim spretnostim, bo tudi v poznejšem otroštvu, mladostnem in pozneje odraslem obdobju pozitivno gledal nase, se cenil in na teh temeljih gradil tudi ostale tipe samozavesti ter pozitivne samopodobe. Knjiga, ki je pred vami, vam bo pomagala, da boste svojega malčka pripeljali do točke, ko bo začel popolnoma zaupati svojemu telesu. Morda se bo vključil v kakšen šport. Toda četudi ne bo športnik, si bo z vsebinami, ki mu jih boste v gibalni spomin posredno naselili prav vi, spoštovani starši, tako zelo pomagal, da boste dobro vedeli, da ste svoj čas, ko je bil vaš otrok še malček, vnesli znatno število gibalnih informacij oz. izkušenj. Če mislite, da se na gibanje ali šport nasploh dobro spoznate, se spogledujte s to knjig do te mere, da ne boste pretiravali pri vsiljevanju gibalnih dejavnosti tudi takrat, ko vaš malček ne bo hotel. Če pa mislite, da si z gibanjem in športom niste najbolj domači na ti, potem imejte to knjigo za priročnik, na katerem boste postopno gradili nadaljnjo logiko gibanja vašega otroka.
mag. mag. Roman Vodeb, prof. šp. vzg. soustvarjalec aktualnega kurikula za vrtce na področju gibanja
Marija Anderluh, dr. med., specialistka otroške psihiatrije
Razvojna pediatrinja, dr. Nevenka Zavrl
Mnenja
Zaenkrat še ni mnenj.